الاستشارة:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
والدي ووالدتي منفصلين واعيش مع والدي وأخويا من والدي المشكلة ان والدي شخصية اتكالية ولما والدتي سابت البيت واخواتي البنات اتجوزوا بدأ الحمل كله يتحط عليا احساسه بالوحدة لازم املاه شغل البيت لازم اعمله كله شرا الطلبات والتعامل مع الفنيين ومشاكل اللي محتاجة تصليح انا اللي اعملها فتح الباب او الرد على التلفون انا وحجته ان البيت بيمشي بست احسن من راجل طبعا مش بقدر اعمل كل ده وبرفض حتى رفضت اني امسك مزانية البيت بنفسي وأخويا نفس اسلوبه مفروض لا يكون عندي هم احكيه هو بس اللي يحكي وهو اللي يتخدم وبندم ندم شديد لو طلبت خدمة وممكن اسأل كل الاغراب على اني اطلب منهم حاجة حتى حق المرض والمداواة ليهم انا لو عملت عملية المفروض اكون كويسة واقوم اخدمهم الوضع دا مستمر من اكتر من ٣ سنين وانا لوحدي معاهم لحد ما بقيت مستنفذة تمام ومرهقة وبحاول اقضي كل اليوم في الشغل والخروج عشان اقلل وجودي معاهم بس بتعب بحتاج اروح اكل وارتاح بس بنضغط بسببهم ومهما حاولت اتناقش معاهم مش فارق انا بقول ايه او بحتاج ايه كل واحد احتياجاته أولى فكرت اسيب البيت واعيش لوحدي الفكرة مخيفة شوية ليا ونفس الوقت حاسة انه مش طبيعي البنت تعيش برة لوحدها ولا تفضل برة البيت كتير والرجالة تفضل في البيت ولا اني اكون شغلي بعيد وساعاته اكبر وابقى ملزمة اشتغل اكتر منهم في البيت غير ان كل واحد فيهم عايزني اعوضه عن المشاعر اللي بياخدوها من الأم والأخت والابنة والزوجة وانا معنديش اي طاقة اعيش معاهم ولا اعيش لوحدي ممكن اتصرف ازاي ؟
الاسم : امال
الجنس : انثى
تاريخ الميلاد : أكتوبر ١٩٩٣
البلد : مصر
الترتيب بين الأبناء : قبل الأخيرة (٤)
عدد أفراد الأسرة : ٧
مستوى الدخل : متوسط
هل حصلت على استشارة : لا
الحالة الاجتماعية : اعزب
الأدوية التي تأخذها : لا يوجد